Cover von Managerial Economics wird in neuem Tab geöffnet
E-Medium

Managerial Economics

Verfasser: Suche nach diesem Verfasser Michel, Stefan (Verfasser)
Jahr: 2016
Verlag: LinkedIn
Mediengruppe: EMedien
Vorbestellbar: Ja Nein
Voraussichtlich entliehen bis:
Download Zum Download von externem Anbieter wechseln - wird in neuem Tab geöffnet

Exemplare

StandorteStatusVorbestellungenFrist
Standorte: Status: Verfügbar Vorbestellungen: 0 Frist:

Inhalt

Managers can use economics to strategize and solve a variety of business problems, from the mundane to the mission critical. In this course, IMD Professor of Strategic Marketing Stefan Michel explains how to use economic theory to answer strategic questions such as... What are customers buying? (demand theory) What should we produce? (production theory) Which costs do I need to worry about now? (cost theory) What market am I in? (competition theory) What should we charge for it? (pricing theory) To understand what managerial economics looks like in practice, Stefan explains how Google''s auction-based advertising system employs the principles of game theory and how understanding this can help decision makers to outmaneuver their competitors.

Rezensionen

Details

Verfasser: Suche nach diesem Verfasser Michel, Stefan (Verfasser)
Jahr: 2016
Verlag: LinkedIn
E-Medium: content sample opens in new tab
Suche nach dieser Systematik
Suche nach diesem Interessenskreis
Beschreibung: 01:20:39.00
Suche nach dieser Beteiligten Person
Sprache: Englisch
Mediengruppe: EMedien