Cover von Unity 5: 2D Emulate Palette Swapping for Sprites wird in neuem Tab geöffnet
E-Medium

Unity 5: 2D Emulate Palette Swapping for Sprites

Verfasser: Suche nach diesem Verfasser Freeman, Jesse (Verfasser)
Jahr: 2015
Verlag: LinkedIn
Mediengruppe: EMedien
Vorbestellbar: Ja Nein
Voraussichtlich entliehen bis:
Download Zum Download von externem Anbieter wechseln - wird in neuem Tab geöffnet

Exemplare

StandorteStatusVorbestellungenFrist
Standorte: Status: Verfügbar Vorbestellungen: 0 Frist:

Inhalt

Palette swapping, a technique borrowed from old school game engines, is a great system for dynamically changing the colors of sprites at runtime. While it's not built into Unity, with a little ingenuity and the advanced techniques shown in this course, you can emulate palette swapping in any 2D sprite-based game. Jesse Freeman will show you how to build custom menus and inspectors to analyze and change sprite's colors, save custom color palettes with scriptable objects, change colors on sprite textures at runtime, and even apply color changes to animated sprites. Last, he'll show how to optimize this workflow and reuse it in other Unity projects.

Rezensionen

Details

Verfasser: Suche nach diesem Verfasser Freeman, Jesse (Verfasser)
Jahr: 2015
Verlag: LinkedIn
E-Medium: content sample opens in new tab
Suche nach dieser Systematik
Suche nach diesem Interessenskreis
Beschreibung: 01:09:16.00
Suche nach dieser Beteiligten Person
Sprache: Englisch
Mediengruppe: EMedien